Όπως στη Δύση αρκετοί καλλιτέχνες ασχολήθηκαν με την αγιογραφία (Πικάσο, Λεζέ, Ματίς κ.ά.), και στην Ελλάδα, στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, υπήρξε μια πολυφωνία στις τάσεις της νεοελληνικής θρησκευτικής ζωγραφικής, επηρεασμένη από τον μοντερνισμό και από τη βυζαντινή παράδοση, όπως είχε διατηρηθεί στη λαϊκή τέχνη. Ο Παπαλουκάς με το αγιογραφικό του έργο αναδεικνύεται ανανεωτής της παράδοσης, ενώ ταυτόχρονα διαφαίνεται και η στέρεη ακαδημαϊκή του παιδεία. Παρατηρείστε πώς στα σχέδια του, που αποτελούν και τη βάση της ζωγραφικής, όπως οι σπουδές των αρχαγγέλων, σχεδιάζει πρώτα τις μορφές γυμνές βάσει των ακαδημαϊκών κανόνων, και στη συνέχεια τις ντύνει.
Αντίγραφο από την ψηφιδωτή παράσταση της βάφτισης στον Ναό του Οσίου Λουκά (Καθολικό της Ιεράς Μονής Οσίου Λουκά Βοιωτίας)
μολύβι σε χαρτί kraft
140 × 95 εκ
Αντίγραφο από το Καθολικό της Ιεράς Μονής Οσίου Λουκά Βοιωτίας
xρώματα σκόνες με κόλλα σε χαρτί kraft
43 × 35 εκ.
σινική και κραγιόνια σε χαρτί
41 × 33 εκ.
σινική και κραγιόνια σε χαρτί
41 × 33 εκ.
μολύβι σε διαφανές χαρτί
67 × 33 εκ.
σινική και μολύβι σε διαφανές χαρτί
70 × 83,5 εκ.
μακέτα γραπτού διακόσμου Εκκλησίας Σχολής Νομικού (Πατήσια, Αθήνα), 1939
μολύβι και σινική σε διαφανές χαρτί
30 × 37 εκ.
μακέτα γραπτού διακόσμου Εκκλησίας Σχολής Νομικού (Πατήσια, Αθήνα), 1939
Υδρόχρωμα σε χαρτί kraft
32,5 × 82,5 εκ.
μακέτα γραπτού διακόσμου Εκκλησίας Σχολής Νομικού (Πατήσια, Αθήνα), 1939
λάδι σε χαρτί
18 × 50 εκ.
για τον γραπτό διακόσμο στο παρεκκλήσιο της Σχολής Νομικού (Πατήσια, Αθήνα)
μολύβι σε χαρτί kraft
100 × 70 εκ.
μολύβι, κραγιόνια και υδρόχρωμα σε διαφανές χαρτί
109 × 53,5 εκ.
μολύβι, κραγιόνια και υδρόχρωμα σε διαφανές χαρτί
109 × 60 εκ.
μολύβι σε χαρτί kraft
96 × 69 εκ.
μολύβι, κάρβουνο και κραγιόνια σε διαφανές χαρτί
100 × 70 εκ.
μολύβι σε χαρτί kraft
88 × 68 εκ.
κάρβουνο σε χαρτί
130 × 130 εκ.
λάδι σε μουσαμά
122 × 122 εκ.